Aankomst, dag 1, dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu Aankomst, dag 1, dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu

Aankomst, dag 1, dag 2 en dag 3

Door: Jillin

Blijf op de hoogte en volg Jillin

02 September 2016 | Curaçao, Pietermaai

Na veel nieuwe indrukken te hebben gekregen en veel dingen gedaan te hebben, heb ik eindelijk een momentje gevonden om lekker even iets te schrijven.

Aankomst
Dinsdag morgen, de ochtend van vertrek! Nadat we samen hadden ontbeten op Schiphol, werd het tijd om langzaam richting de incheckbalie te lopen. Nadat de koffers waren ingecheckt en de groepsfoto was gemaakt, kwam het afscheid nemen. Dit was niet gemakkelijk, maar na vijf rondjes kusjes en knuffels geven werd het tijd om naar de douane te lopen. Nog even achterom kijken met de zakdoek in de ene hand en de trolley in de andere hand, zwaaide ik voor de laatste keer... Al snel had ik in de gaten dat ik niet de enige was die alleen vertrok met tranen in de ogen. Met z'n vieren liepen we door de douane, elkaar helpen en uitleggen wat je uit je tas moet halen en wat erin kan blijven (ja, hier heb ik nu wel enige ervaring mee).

Na een rustige vlucht, die sneller ging dan gedacht, waren we geland op Hato Curaçao! Toen ik het vliegtuig uit stapte kreeg ik hetzelfde gevoel als in Afrika, alsof je een subtropisch zwembad binnen loopt ;) Goed door de douane gekomen en beide koffers gevonden, liepen we naar buiten. Daar stond Wereldstage al op ons te wachten. Met een heerlijk koude beker in de hand stelde je je aan iedereen voor. Al snel konden we met onze koffers naar de taxi's en werden we afgezet op het kantoor van Wereldstage voor een welkomstborrel. Na weer veel nieuwe mensen te hebben gezien, werden we lopend naar onze huisvesting gebracht. Het zag er gezellig uit, een smal straatje met lichtjes en gezellige bistro's, bars en restaurantjes. Nadat ik mijn koffers had uitgepakt en alles een plaatsje had gegeven, ging ik gezellig met mijn buren iets drinken bij onze nu al goeie vriend Remi. Een hele aardige en relaxte man die alles voor je doet, een typische Antilliaan ;) Het was een gezellige maar ook een korte avond, want we zochten allemaal al snel ons bedje op na een verfrissende douche.

Dag 1
De eerste ochtend wakker worden op Curaçao met een heerlijk uitzicht over de zee! Vandaag was een dagje dat bestond uit verschillende papieren regelen en daarna lekker rond lopen en de buurt verkennen. We zijn de dag begonnen met een lekkere frisse smoothie van onze vriend Remi. Daarna zijn we richting het kantoor van Wereldstage gewandeld om daar een introductie te krijgen en de papieren in orde te maken. Hierna zijn we de buurt gaan verkennen en hebben we later in de middag lekker geluncht bij de beroemde pondjesbrug. Na een lange zoektocht konden we geen supermarkt vinden, dus hebben we besloten om die avond lekker ergens te gaan eten. Gezellig met een groep van 7 man zijn we bij Café de Buren een heerlijke pasta gaan eten onder het genot van live jazz muziek. De relaxte Curaçaose sfeer was goed te voelen! We hebben de avond gezellig met z’n allen afgesloten bij ons pleintje.

Dag 2
De dag begon lekker rustig op het balkon om even wakker te worden en wat wind te vangen. In de ochtend ben ik samen met Melissa boodschapjes gaan doen en ondertussen even gezellig bij kletsen. In de middag zijn we met een groepje gaan afkoelen in het zwembad van Saint Tropez, dat op nog geen 5 minuutjes loopafstand ligt! Na wat relax time waren Melissa en ik van plan om avondeten te koken, we hebben samen voor 4 personen lekkere bami gemaakt, deze was zeer goed bevallen! In de avond zijn we naar het bekendste Jazz festival van Curaçao gegaan. Helaas was deze eerder afgelopen dan dat we van te voren hadden gedacht, maar des al niet te min hebben we een gezellige avond gehad!

Dag 3
De keer heb ik twee uurtjes langer geslapen dan normaal, langzaam begin ik aan de temperatuur te wennen! Vandaag staat van alles op de planning. Melissa en ik begonnen met het bezichtigen van de rond binnen markt. Hier zijn verschillende souvenirs, verzorgingsspullen, groenten, fruit en kruiden te krijgen. Het was leuk om te zien dat veel dingetjes mij deden denken aan Afrika, heel apart ;) Hierna zijn we verder gelopen naar de pondjesbrug en hebben we, als een echte toerist, de wel bekende foto gemaakt met de gekleurde huisjes op de achtergrond. In het begin was het even zoeken naar je evenwicht, maar we hebben de overkant bereikt en zijn ook weer veilig terug gelopen. Nadat we een lekkere shake op het terras aan het water hadden gedronken, zijn we weer terug gelopen om even bij te komen en wat af te koelen. Hierna hebben we de auto gepakt en zijn we naar Mambo Beach gereden, waar we lekker hebben gezwommen en aan het strand hebben gelegen. Later op de avond zijn we naar de welbekende Full Moon Party gegaan. Het is een hele gezellige en late avond geworden.

Dag 4
Vandaag wordt een dag van lekker rustig aan doen en even bijkomen. Een echt relax dagje dus!!


Liefs, Jillin!

  • 03 September 2016 - 18:18

    Minou:

    Heeyy lieve Jillin,

    Wat fijn dat je zo goed bent aangekomen! Als ik je verhaal lees ben ik wel al een beetje jaloers, het klinkt allemaal heel leuk en mooi. Wat leuk ook dat je al veel mensen hebt om samen dingen mee te doen en alles te ontdekken. Geniet van je relax dagje en alvast heel veel succes op je eerste stage dagje maandag ;) (of begin je dan nog niet?)

    Een hele dikke knuffel uit heerlen!
    Liefs,
    Minou

  • 03 September 2016 - 20:00

    Mam En Pap:

    Hoi lieverd

    Wat mooi geschreven.,
    Fijn dat je leuke buurtjes hebt ,dat maakt het gezellig.
    Je hebt wel al leuke foto ,s gemaakt.en al flink wat ondernomen.
    Nog even en dan begint op dinsdag je stage .
    Geniet nog van de vrije dagen .

    Dikke

  • 03 September 2016 - 20:36

    Jouw Tantetjes Louise & Carin:

    Hallo Jillin, toeristje van de lage landen,

    Hoewel je nog maar een paar dagen weg bent uit Gebrook vliegen de fam.apps, jouw apps en foto's ons al om de oren. Dat vinden we prachtig....We lezen dat je al lekker een beetje gesettled bent en dat heb je ook nodig. Een plek voor jezelf waar je ten alle tijden je zelf kunt zijn.
    Dat je al veel contacten hebt gelegd is mooi.....dan ben je niet alleen daar in den vreemde.
    Ons leventje gaat ook weer z'n gangetje nadat jij koers gezet hebt richting Curacao. En iedereen weet het...... Ik was op controle bij de tandarts en nog vóór dat ze mij kon feliciteren met mijn 50ste verjaardag kwam eerst de vraag hoe het met jou ging en met mam. En toen kwam mijn felicitatie......grappig he.

    Vandaag hebben wij ook onze tickets opgehaald......dus voor ons is ook het aftellen begonnen. We zijn vanochtend mijn verjaardagscadeau gaan kopen......een prachtige flitser. Ja, het is die geworden die jij ook uitgekozen zou hebben, leuk he..... Op de weg naar de auto is me nog een klein koffertje aan de handen blijven plakken. Eenmaal thuis hebben we nog snel effe een klein fotocameraatje gekocht om zo 's avonds mee te nemen zodat je niet altijd die grote camera hoeft mee te nemen.

    Vanmiddag zijn we met mam naar Kaufland gegaan.......effe lekker shoppen en mam had veel toetjes gekocht...of is dat soms voor een voedselpakket dat richting jou komt.......je weet het maar nooit.
    Nu zitten ook wij lekker buiten op ons terras en genieten van de zomerwarmte.....heerlijk.
    Je weet we zouden graag koers zetten richting Curacao....om alles met eigen ogen te bekijken.
    We kunnen ons heel goed voorstellen dat het een prachtig en kleurrijk land is.

    Zo nu wordt het tijd voor een glaasje hier.......

    Lieverd, keep up the good spirit & keep in touch...
    Als we ons niet eerder spreken dan wensen we je dinsdag heel veel suc7 bij de start van je stage.

    Dikke kusjus van ons en doe de groeten aan Rudolph!!!!

  • 03 September 2016 - 20:44

    Pap En Mam:

    Knuffelkus
    Zo even de zin hierboven goed afmaken.

  • 04 September 2016 - 09:32

    Jenny:

    Wow...dat klinkt goed en ziet er heerlijk uit!
    Ik blijf je volgen, veel plezier lieve Jillin! X

  • 04 September 2016 - 11:32

    Lichell:

    Lief zusje,

    Wat leuk geschreven en wat heb je al veel dingen ondernomen:)
    We kijken iedere dag weer uit naar de geweldig mooie foto's en
    verhalen die je ons appt hihi.

    Dikke knuffel van Marc en mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillin

Dinsdag 30 augustus vlieg ik naar Curaçao om daar stage te lopen. Op deze blog schrijf ik al mijn avonturen, zodat jullie mij kunnen volgen en weten wat ik allemaal beleef. Donderdag 26 januari ben ik weer op Nederlandse bodem!

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7114

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Januari 2017

Stage in Curacao

Landen bezocht: