Week 6 & 7 & 8 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu Week 6 & 7 & 8 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu

Week 6 & 7 & 8

Door: Jillin

Blijf op de hoogte en volg Jillin

24 Oktober 2016 | Curaçao, Pietermaai

Vandaag heb ik een heerlijk dagje niks doen, dus kan ik weer een blog schrijven. De afgelopen drie weken waren druk, maar wel leuk! Ik heb van alles geleerd en gedaan op stage. We hebben verschillende feestjes gehad, zoals een Polca Dot feestje. De locatie was een groot sport park, maar gelukkig werd het feestje in een zaal met airco gehouden. Het feestje werd minder druk bezocht dan verwacht, maar dat mocht de pret niet drukken want we hebben ons allemaal geamuseerd. Ja dat lees je goed, ik heb het ook erg naar mijn zin gehad ;) Hierna heb ik een rustig filmavondje gehad. Zondag zijn we met de vaste groep naar Karakter gegaan. Boven een mooi zwembad met uitzicht op zee en beneden een heerlijk strand. We hebben hier lekker gelunched, in het zwembad gehangen en op het strand gelegen. Kortom een relax ZONdagje!

Zo’n rustdagje had ik wel nodig, want vanaf maandag begon ‘Vakantieplan Niks Moet’, een hele week kwamen de kinderen naar Hoffie Granville om daar met z’n allen te spelen. Het was een gezellige week waarin we verschillende thema’s hebben gehad: Watergames parcours, Bootcamp parcours, Fall Day Curacao style, Mini Chefs Cookout en Halloween fun. Tussen al deze leuke activiteiten door zijn we ook al begonnen met de voorbereidingen voor Sinterklaas, en daar horen natuurlijk wel kruidnoten bij dus die heb ik toen in een klein winkeltje gekocht. Volgens mij heb ik nog nooit zo vroeg in het jaar kruidnoten gegeten, maar desalniettemin, ze waren heerlijk!! Na weer een drukke week komt, zoals jullie al gewend zijn van mij, weer een relax weekendje in de zon! Zaterdag heb ik heerlijk in een hangmat op het strand van Kokomo Beach gelegen en zijn we die avond weer opstap gegaan bij Zanzibar en daarna nog even bij Mojito’s. Hier hebben we de hele avond (en de dag erna) een discussie gehad of de meneer die aan mij vroeg of deze ingang gesloten was, Guus Meeuwis was!! En ja hoor, de dag erna hoorde we dat hij inderdaad op het eiland was voor een optreden bij een bruiloft. Toch wel apart, want op afstand dacht ik inderdaad dat het Guus was, maar toen hij dichterbij kwam en begon te praten dacht ik van niet. Het was wel donker en al een beetje laat, maar mijn conclusie is dat hij er in het echt anders uitziet ;). Zondag zijn we weer met z’n allen naar het strand gegaan en dit keer was de bestemming Daaibooi, ik heb heerlijk in de zee gezwommen en daarna opgedroogd op het strandbedje. Daarna hebben we het weekend gezellig afgesloten bij restaurant The Green House. Klaar voor weer een nieuwe stageweek!

Deze week stond in het teken van uitzoeken en reorganiseren van al het evenementenmateriaal. Ik heb me laten vertellen en ook zelf gezien dat er heel veel spullen waren, maar toen alles uit de opslagruimten werd gehaald schrok ik toch wel even. Dit is inderdaad wel heeeeeeeel erg veel! We zijn natuurlijk al bezig met de maand december, dus ging ik alle Sinterklaas en Kerst spullen uitzoeken. Ook al zat ik op kantoor in de airco, toen ik het kerstmannenpak zag brak me het zweet meteen uit!! Even niet bij nagedacht dat de Kerstman hier ook gewoon zijn mooie rode pak aan heeft ;) Ik kon het niet weerstaan om het Kerstvrouwenpakje even aan te doen, maar dit was niet voor lang want ook dit pakje was erg warm! Verder hebben we veel voorbereidingen getroffen voor twee feestjes afgelopen weekend. Op zaterdag hadden we een discofeestje, het was heel gezellig en de kinderen hebben zich goed vermaakt. Toen ik terug kwam was er helemaal niemand, dus heb ik in alle rust een filmpje gekeken. In het begin van de nacht kwamen ze allemaal terug, het klonk alsof ze het heel gezellig hebben gehad en nog geen zin hadden om naar bed te gaan… Ik ben maar naar de muziek gaan luisteren die ze hadden aangezet en uiteindelijk weer in slaap gevallen ;) Zondag hadden we weer een feestje, hier hebben we de meeste voorbereidingen voor gedaan. Voor het Cinderella feestje hebben we een pompoen gebruikt om de goudenkoets van Assepoester na te maken, een spiegel beplakt en heeeeeeel veeeeel ballonnen ingekocht om een ballonnenboog te maken in de vorm van een koets. We hebben gisteren hard gewerkt en het eindresultaat mocht er wezen! De jarige prinses was erg tevreden en heeft zich goed vermaakt! Ze hebben zich laten schminken als prinsesjes, de nagels werden gelakt, mini pompoentjes werden geverfd en versierd, buiten stond een mooi springkussen klaar naast het zwembad en er was popcorn, suikerspin en schaafijs te krijgen. Kortom, een feestje voor een echte prinses! Hierna heb ik lekker op bed voor de ventilator een kerstfilm gekeken, om een beetje af te koelen zullen we maar zeggen ;) In de avond heb ik met een paar andere meiden gezellig op het terrasje gezeten in de stad.

Vandaag heb ik een dagje vrij. Er staan een paar kleine dingetjes op het programma, maar alles op z’n Antilliaans, poko poko (langzaam) zoals ze dat hier zeggen!

Tot de volgende blog!

Veel liefs, Jillin

  • 25 Oktober 2016 - 09:37

    Minou:

    Lieve Jillin,

    Leuk dat je eindelijk weer een blog schrijft!
    Ik ben blij dat alles daar zo goed gaat, maar mis je ook wel een beetje haha. Je stage klinkt heel erg leuk, geniet er maar lekker van.

    Dikke kus en lieve groetjes,
    Minou

  • 25 Oktober 2016 - 13:14

    Mamsie En Papsie En Bootz:

    Hallo lieve schat.

    Wat heb je weer een leuke blog geschreven .
    Het doet ons erg goed te lezen ,en te horen maar vooral ook te zien dat het je goed gaat en dat je het erg naar je zin hebt daar in het warme Curacao.
    Je gelooft het misschien zelf niet maar je hebt er al bijna twee maanden opzitten .
    volgend weekend gaat de klok terug en is het tijdsverschil ineens vijf uur ipv zes hihi.
    Wel zal het dan raar zijn dat wanneer bij jou de middag begint hier dan langzaam de duisternis intreed .
    In de tuin is de herfst al goed te zien ,bijna alles is bladloos.(klinkt leuker dan kaal) toch .
    Flip de eekhoorn heeft zich ook al laten zien .
    De nieuwe ramen zitten er al in nu moeten ze nog geschilderd worden ,maar dat gaat met twee schilders op 14 woningen en de foute verfkleur erg (we zullen het even in jou taaltje zeggen)POKO POKO
    Maar goed ooit zal het wel afkomen .
    Heel Holland bakt is afgelopen ,alle afleveringen heb ik opgenomen .
    Ik heb deze week 1 nachtdienst van woensdag op donderdag en dan moet ik het weekend werken van 17/21 uur.
    Op de 11/11 moet ik met pap op controle voor de ogen in zkh Maastricht ,we gaan lekker met de bus en als we terug komen stappen we uit in Berg en gaan we lekker een Pasteitje eten .
    en op 14 /11 komen ze de vloerbedekking leggen op je kamer .
    Vandaag is het en druilerige dag .
    Ik ga de strijk doen en daarna ga ik lekker met de Libelle en de plaid op de bank liggen .
    Ik mis je wel met deze dingen ,maar dan komen er opeens vier pootjes met een wollig lijfje uit een mandje aangetrippeld en dan lig ik ineens niet meer alleen op de bank.
    Vandaag vertrekt om 13.45 Marcella van de sport met KLM naar haar zus in Curaçao,zij heeft mij gevraagd of ze wat moest meenemen ,ik heb haar de zonnebrand en nog enkele verzorgings spulletjes meegegeven .
    Ze belt je als ze er is .
    Ik ga poko poko over tot sluiting .
    Jij nog een fijne vrije dag ,geniet ervan .

    Lieve lieve schat ,wij houden van jou .en we zijn super super trots op je,dikke dikke knuffelkus .

    ps het is ons gelukt .......wij zijn eerder dan de tantetjes .

    Doei Doei.Lieverd.



  • 28 Oktober 2016 - 10:52

    Je Andere Tantetje:

    Hallo lieve Jillin,

    He, he, eindelijk een bericht van onze kant. Sorry dat we niet eerder hebben gereageerd maar we gunden het je ouders om eens eerder dan ons te reageren, ha,ha,... grapje hoor.
    Heerlijk om in je blog te lezen dat je het zo leuk vindt in het verre Curacao en dat komt vooral doordat je stageplaats zo goed bevalt maar ook omdat je zo prettig woont met de andere stagiaires en met hen diverse leuke dingen kunt ondernemen zoals naar het strand en gezellig uit eten gaan. Het is je van harte gegund dus maak er maar een leuke stageperiode van want dan gaan die vijf maanden zo voorbij en voordat je het weet is de tijd daar dat je weer in het vliegtuig naar Nederland zit.
    Meisje, we genieten elke keer weer van je blog en kijken uit naar je volgende verslag.

    Veel liefs en een dikke smakkerd van je trouwe lezeressen, je tantetjes uit Gebrook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillin

Dinsdag 30 augustus vlieg ik naar Curaçao om daar stage te lopen. Op deze blog schrijf ik al mijn avonturen, zodat jullie mij kunnen volgen en weten wat ik allemaal beleef. Donderdag 26 januari ben ik weer op Nederlandse bodem!

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 7119

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Januari 2017

Stage in Curacao

Landen bezocht: