Week 3 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Jillin

Blijf op de hoogte en volg Jillin

21 September 2016 | Curaçao, Pietermaai

Het ene moment vliegt de tijd en het andere moment kruipt die…

Afgelopen week heb ik weer stage gelopen, het was een rustige week tot donderdag. Op die dag waren er namelijk stakingen over het hele eiland en werd de stroom afgesloten, reden er geen bussen meer en op sommige plaatsen werd zelfs het water afgesloten. Dit betekende dus dat ik geen stage had, maar een dagje doorbrengen op Mambo Beach klonk ook niet verkeerd!! Ik wilde niet nog een keer verbranden en aangezien dit heel snel gaat bij mij, besloot ik om lekker aan de bar in de schaduw te gaan zitten. Tegen de avond gingen we, gezellig met kaarslicht, eten bij restaurant The Green House. We moesten wel even geduld hebben, want gasten bedienen in de avond zonder licht duurt nou eenmaal wat langer. We konden in de tussentijd heerlijk genieten van de zonsondergang, prachtig! Toen we ons eten kregen, kwamen we erachter dat het kaarslicht niet genoeg was om te zien wat je eet. Met het laatste beetje accu van onze telefoons konden we de zaklamp aanzetten, maar dit was voor maar korte duur want op een gegeven moment sprongen de lichten aan en iedereen was harstikke blij!! Stakingen zijn ze hier wel een beetje gewend, maar een die zo lang duurde als deze is nog nooit geweest. Gelukkig konden we de rest van de avond heerlijk verder genieten van ons avondeten. Eenmaal terug aangekomen bij de studio’s, ging ik meteen kijken hoe het met mijn koelkast was, gelukkig had ik niet veel producten erin liggen die konden bederven. Wat een gekke dag was dit vandaag. Eerst vond ik het niet zo erg dat er geen stroom was, maar naderhand ga je nadenken en kom je erachter wat je allemaal niet meer kan hierdoor…Gelukkig was de stroom er weer en kon ik lekker met mijn favoriete apparaat, de ventilator, gaan slapen.

Zaterdag kon ik lekker uitslapen, want ik hoefde pas om 3uur te beginnen. Die dag hadden we namelijk een kinderfeest met als thema Suïcide Squad. Toen we aankwamen bij Jan Sofat was mijn eerste reactie: “Wauw!”. Wat was dat een mooie wijk! Bewaking bij de ingang, grote en dure huizen en een heeeeeel mooi uitzicht! We hebben de locatie aangekleed met verschillende decoraties, er was eten en drinken, de kinderen werden geschminkt en er werd flink gedanst met zelfs een wedstrijd tussen de jongens en de meisjes! De jarige heeft zich goed geamuseerd en ik heb me natuurlijk zeer vermaakt met het fotograferen! Na deze toch wel vermoeiende avond (30 kinderen met heel veel energie van de suiker!) kwam ik aan bij de studio, daar heb ik nog gezellig gekletst met mijn bovenbuur die ook tot laat stage had en toen zijn we allebei inslaap gevallen.

Zondagochtend zijn we met z’n allen gezellig gaan ontbijten bij ‘Bij Blauw’, op nog geen 3minuten loopafstand! Het was een heerlijk ontbijtje met een prachtig uitzicht over de zee. Hierna moesten we 50min (voor hier lange afstand) rijden om bij ‘De Grote Knip’ uit te komen, een prachtig strand met kristal helder water en heel veel vissen. Onderweg hebben we helaas al wat water/modder gevoelt, want er reed namelijk een grote auto langs ons die zeer waarschijnlijk haast had. Helaas reed hij door een plas water/modder en kwam alles naar binnen, want we hadden de raampjes open omdat de airco het niet deed (ik zat achterin en waar de raampjes dicht waren en had dus geluk). Maar al met al hebben we een heerlijk relax dagje gehad op het strand en in de zee!! Om de avond gezellig af te sluiten zijn we gaan uiteten bij het voor ons toch wel vaste restaurant. We hadden allemaal flinke honger gekregen, maar helaas moesten we erg lang wachten. Uiteindelijk hebben we toch een heerlijk dagje gehad en kunnen we er weer een weekje tegenaan op onze stage!!

Ayo!

Liefs Jillin

  • 21 September 2016 - 18:24

    De Tantetjes:

    Yes daar zijn we weer als vaste en trouwe lezeressen van jouw blog. Leuk dat de afgelopen week je weet zo goed bevallen is. Maar ja we lezen dan ook met regelmaat dat je gezellig buiten de deur eet. Gezelligheidcten top....mooi geniet maar lekker dat doen wij ook en wij lopen niet eens stage haha. Afgelopen week was het in Gebrook volgens ons een beetje uitgestorven. Bijna de hele familie was uitgevlogen naar het buitenland. Leuk om via alle communicatiemiddelen (die je moeder ook beheerst) in contact te blijven met elkaar. De cruise hangers zijn op dit moment nog een nachtje in Girona en gaan dan al weer naar huis. En wij.jouw tangetjes.blijven nog lekker acht nachten op Bali. Nu blijven we eersr nog tot zaterdag in Sanur in een cottage en dan verhuizen we naarr de plaats Nusa Dua.daar hebben we nog een luxe hotel voorvijf nachten. Ja.lieverd en dan komt ook voor ons de tijd om naar huis te gaan. Op Singapore Airport hebben we een paar uur oponthoud om effectief lekker te slenteren en dan door naar huis. Die dag komt oma ook weer thuis en zijn we bijna weer compleet........ Dan heb jij je eerste maand er al weer opzitten.....en vliegt de tijd voorbij.

    Zo lieve Jillin.....nu wordt het tijd voor mijn drankje.....een lokaal biertje.

    Louise en ik hopen dat er nu wat meer mensen op je blog reageren dat zou toch fijn zijn.
    Hou je haaks daar in Korsou en vanuit Bali zeggen wij graag tot het volgende blog en zeker tot alle.
    We bellen je snel even ......
    Dikke knuffels van ons voor jou.

  • 21 September 2016 - 18:24

    De Tantetjes:

    Yes daar zijn we weer als vaste en trouwe lezeressen van jouw blog. Leuk dat de afgelopen week je weet zo goed bevallen is. Maar ja we lezen dan ook met regelmaat dat je gezellig buiten de deur eet. Gezelligheidcten top....mooi geniet maar lekker dat doen wij ook en wij lopen niet eens stage haha. Afgelopen week was het in Gebrook volgens ons een beetje uitgestorven. Bijna de hele familie was uitgevlogen naar het buitenland. Leuk om via alle communicatiemiddelen (die je moeder ook beheerst) in contact te blijven met elkaar. De cruise hangers zijn op dit moment nog een nachtje in Girona en gaan dan al weer naar huis. En wij.jouw tangetjes.blijven nog lekker acht nachten op Bali. Nu blijven we eersr nog tot zaterdag in Sanur in een cottage en dan verhuizen we naarr de plaats Nusa Dua.daar hebben we nog een luxe hotel voorvijf nachten. Ja.lieverd en dan komt ook voor ons de tijd om naar huis te gaan. Op Singapore Airport hebben we een paar uur oponthoud om effectief lekker te slenteren en dan door naar huis. Die dag komt oma ook weer thuis en zijn we bijna weer compleet........ Dan heb jij je eerste maand er al weer opzitten.....en vliegt de tijd voorbij.

    Zo lieve Jillin.....nu wordt het tijd voor mijn drankje.....een lokaal biertje.

    Louise en ik hopen dat er nu wat meer mensen op je blog reageren dat zou toch fijn zijn.
    Hou je haaks daar in Korsou en vanuit Bali zeggen wij graag tot het volgende blog en zeker tot alle.
    We bellen je snel even ......
    Dikke knuffels van ons voor jou.

  • 21 September 2016 - 18:24

    De Tantetjes:

    Yes daar zijn we weer als vaste en trouwe lezeressen van jouw blog. Leuk dat de afgelopen week je weet zo goed bevallen is. Maar ja we lezen dan ook met regelmaat dat je gezellig buiten de deur eet. Gezelligheidcten top....mooi geniet maar lekker dat doen wij ook en wij lopen niet eens stage haha. Afgelopen week was het in Gebrook volgens ons een beetje uitgestorven. Bijna de hele familie was uitgevlogen naar het buitenland. Leuk om via alle communicatiemiddelen (die je moeder ook beheerst) in contact te blijven met elkaar. De cruise hangers zijn op dit moment nog een nachtje in Girona en gaan dan al weer naar huis. En wij.jouw tangetjes.blijven nog lekker acht nachten op Bali. Nu blijven we eersr nog tot zaterdag in Sanur in een cottage en dan verhuizen we naarr de plaats Nusa Dua.daar hebben we nog een luxe hotel voorvijf nachten. Ja.lieverd en dan komt ook voor ons de tijd om naar huis te gaan. Op Singapore Airport hebben we een paar uur oponthoud om effectief lekker te slenteren en dan door naar huis. Die dag komt oma ook weer thuis en zijn we bijna weer compleet........ Dan heb jij je eerste maand er al weer opzitten.....en vliegt de tijd voorbij.

    Zo lieve Jillin.....nu wordt het tijd voor mijn drankje.....een lokaal biertje.

    Louise en ik hopen dat er nu wat meer mensen op je blog reageren dat zou toch fijn zijn.
    Hou je haaks daar in Korsou en vanuit Bali zeggen wij graag tot het volgende blog en zeker tot alle.
    We bellen je snel even ......
    Dikke knuffels van ons voor jou.

  • 22 September 2016 - 08:03

    Pap En Mam:

    Hallo lieverd.

    Wat weer een leuke blog.
    Heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Je stuurt mooie foto,s
    En met eten zit het ook wel goed ,leuk.dat je het goed kan vinden met je medestudenten en heel leuk dat je post is aan gekomen.
    Hier is het heerlijk afgekoeld,en het dekbed zit weer in het dekbed overtrek.
    Ja de herfst is begonnen ,maar overdag is het nog heerlijk , wel eerder donker en s,morgens langer.
    De nieuwe platen zitten op de overkapping ziet erg fris uit .
    Volgende week de dubbele beglazing,en de week daarna komen ze verven
    Wij amuseren ons ook goed .alles staat in de relex stand hihi bevalt prima.en ook hier blijven de pannen weleens in de kast en het fornuis schoon.hihi.
    Hier is het 8uur in de morgen.
    En bij jou 2uur in de nacht.
    Slaap nog lekker ,lieverd
    We zijn super trots op je.
    Hier komt een dikke knuffel voor jou van ons,en een poot van Bootz
    Groetjes van pap en Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillin

Dinsdag 30 augustus vlieg ik naar Curaçao om daar stage te lopen. Op deze blog schrijf ik al mijn avonturen, zodat jullie mij kunnen volgen en weten wat ik allemaal beleef. Donderdag 26 januari ben ik weer op Nederlandse bodem!

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 7123

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Januari 2017

Stage in Curacao

Landen bezocht: