Week 4+5 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu Week 4+5 - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Jillin Verheijen - WaarBenJij.nu

Week 4+5

Door: Jillin

Blijf op de hoogte en volg Jillin

04 Oktober 2016 | Curaçao, Pietermaai

Al een dikke maand op het eiland…

Daar zit ik dan, op het balkon kijkend naar de zee met de wind door m’n haren, even weer lekker ‘n avondje een blog schrijven. Nou wat heb ik de afgelopen tijd allemaal gedaan en meegemaakt? Ik heb me weer goed geamuseerd op stage en heb natuurlijk ook weer meegeholpen op een kinderfeestje in weer een luxe wijk. Hier ben ik erachter gekomen dat de ouders vaak vervelender zijn dan de kinderen, een wijze les dus! Het was een gezellig high-tea feestje voor 2 jarige zusjes, maar de high-tea tafel hield niet lang staande toen de kinderen eenmaal het zwembad hadden gezien. Dus toen werd ik in een keer badjuffrouw, ook een leuke ervaring en lekker verkoelend met de temperaturen hier! In de middag ging ik met het vaste groepje naar winkelcentrum Sambil, dit zag er toch anders uit dan we hadden verwachten en we waren zo uitgekeken, dus door naar de volgende winkels. Daar hebben we lekker wat gedronken bij Starbucks en heb ik een Guess winkel gespot voor mijn zus ;) In de avond zijn we lekker gaan uiteten in een restaurant bij Mambo Boulevard. De volgende dag zijn we lekker gaan relaxen op het strand van Cas Abou en ook die avond zijn we weer lekker gaan uiteten in een pizzeria bij Mambo Boulevard (ja, deze boulevard ligt heel dicht in de buurt en nee, dat is inderdaad niet zo goed voor ons).

Toen begon weer een nieuwe stageweek met op woensdag weer een kinderfeestje, ook deze was weer in een luxe wijk met een super uitzicht over Curaçao. Dit feestje stond in het teken van Arts & Crafts, dus gezellig knutselen, verven en dansen met de kinderen. Ze hebben zich goed vermaakt, dus was duidelijk te zien aan die blije gezichtjes :) Dezelfde dag ben ik nog boodschappen gaan doen, want we hoorde op het nieuws dat er een tropische storm, als gevolg van orkaan Matthew, richting het eiland kwam. Van genoeg eten en drinken tot kaarsjes en batterijen, ik had alles in huis! Die avond zijn we gezellig gaan uiteten bij Café 27 om de stageweek een beetje te doorbreken, een gezellig café met live Jazz muziek. Ik had alleen maar oog voor de gitaar, aangezien ik mijn eigen gitaar toch wel stiekem mis! Donderdagochtend was het al flink aan het regenen en werd ik gebeld door stage dat ik maar beter thuis kon blijven. In plaats van een stagedagje werd het een dagje Flikken Maastricht kijken en zenuwachtig zijn voor de storm die laat in de avond zou beginnen. Ik ben die avond uiteindelijk toch in slaap gevallen en midden in de nacht werd ik wakker, keek ik voorzichtig naar buiten en dacht ik: “Nu gaat het écht beginnen!!”. Het regende namelijk flink en de wind was ook goed te voelen. Uiteindelijk ben ik weer inslaap gevallen en toen ik eenmaal wakker werd was de storm al voorbij. Het is dus allemaal reuze meegevallen en Curaçao heeft heel veel geluk gehad! Ook vrijdag moest ik thuis blijven, aangezien het flink geregend had en Curacao niet gemaakt is voor zoveel regen (zelfs niet voor een beetje regen). Het zou de hele dag nog regenen met wat wind erbij, maar Gillvani en ik wilde die dag wel wat gaan doen. We zijn dus gaan rijden en hebben verschillende winkelcentrums bekeken, onder andere Zuikertuintje en Promenade. Bij Zuikertuintje hebben we heerlijk gelunched bij lunchroom Terrazza. Een hele aardige mevrouw waar de passie vanaf straalde, een gezellige authentieke locatie en een heerlijke huisgemaakte hamburger, een betere lunch kan je je niet wensen. Dit plekje gaan we de komende maanden nog wel eens vaker bezoeken! In het weekend zijn we erachter gekomen dat er niet veel activiteiten zijn op Curaçao die je kan doen wanneer het grijs en regenachtig weer is. We hebben lekker rustig aan gedaan dit weekend, onze studio’s een beetje opgeruimd (hier deed de een wat langer over dan de ander), een handwasje gedraaid, wat boodschapjes gedaan en lekker gaan uiteten bij Grandcafé de Heren. Zondag was een echte luierdag, iedereen heeft flink uitgeslapen, de rest van de was opgehangen (en erachter gekomen dat het best lang duur voordat je kleren droog zijn als de zon niet schijnt), een filmpje gekeken en gekookt voor die avond en de dag erna.
Vandaag kon ik gelukkig weer mijn energie kwijt op stage, heerlijk om weer iets te doen na vier hele relaxte dagen!

Jullie slapen allemaal nu ik deze blog schrijven, dus bij deze Bon drumi en tot de volgende blog!

Liefs Jillin

  • 04 Oktober 2016 - 12:54

    De Tantetjes:

    Ja, daar zijn we weer......zittend voor het beeldscherm van de pc op mijn werk in mijn pauze........kortom.....de vacantie is voorbij. Tja, het goede leven dat we hadden in Indonesie moeten we in gedachten houden want eenmaal terug in Nederland was het koud. Als je van 36 graden terug gaat naar 16 graden is dat meer dan een overgang.
    Maar goed Jillin, gelukkig hebben we ook contact gehad via de wifi toen we op vacantie waren.
    Fijn dat alle communicatiemiddelen werken waar ter wereld je ook bent.
    Zo te lezen gaat het je goed in good old Curacao, en eten buiten de deur is zo te lezen je nieuwe hobby. Doe maar lekker hoor!.
    De eerste maand is al weer omgevlogen en we gaan gestaag door.........voor je het weet is je zuster in aantocht. Een beetje jaloers zijn we wel maar we gunnen het jullie om samen op Curacao rond te struinen.
    Het stagebedrijf en het werk dat je doet passen goed bij je. Je schrijft in ieder geval enthousiast over alles wat je moet organiseren en hoe het "kinderfeest" verloopt. Mooi je bent er op je plaats.
    Ga lekker zo door en maak er een mooie ervaring van waar je met veel plezier op terugkijken kunt.
    Zo nu is mijn pauze voorbij en moet ik weer aan de slag.
    Lieverd het ga je goed en geniet van alle belevenissen........
    Blijf ons maar fijn bestoken met mooie foto's .........dat kunnen we wel aan.

    Lieve groetjes en dikke knuffels en kusjus oet Gebrook van jouw tantetjes

  • 04 Oktober 2016 - 17:12

    Pap En Mam :

    Halihalo.

    hoi schat leuk om weer een blog te lezen
    en nog leuker is het natuurlijk om er antwoordt op te krijgen.
    nou dan begin ik maar
    om te beginnen vinden wij het super dat je het zo goed doet .
    maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar nog leuker is het
    dat je zus en marc komen . goed dat het gelukt is allemaal
    ze komen wel pas in 2017 maar dat is ook prima want dan ben jij lekker klaar met stage en kan je volop met ze over het eiland scheuren.
    maar eerst komt minou en dan sharon ,vind ik wel lief van je beste vriendinnen.
    zo te lezen gaat het goed met je.en op de foto,s zie je er ook goed uit .
    je stage heb je echt goed gekozen ,je bent er echt op je plek ,nu is het nog eff rustig en kan je je plan van aanpak uitzetten
    de drukte zal niet lang opzich laten wachten .

    nou schat het is dierendag we gaan woeff eff laten rennen
    en daarna eten bij de tante

    tot apps

    dikke kus pap en mam poot van woeff

  • 09 Oktober 2016 - 13:06

    Oma:

    Hallo jillin

    Hier een berichtjevan jouw lieve grijze oma.....
    Ik heb een leuke vakantie gehad en nu zorg ik weer goed voor Boots.
    Vrijdag ben ik met papa en Boots naar de dierenzegening geweest.
    Nou wacht ik met veel plezier op de volgende vakantie. Nu ga ik naar de teuteburgerwald in Duitsland.
    En dan is het zo Sinterklaas en Kerstmis en 23januari en dan ben jij weer lekker thuis.
    Dikke knuffel en kusjes van jouw oma. Doek doei




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillin

Dinsdag 30 augustus vlieg ik naar Curaçao om daar stage te lopen. Op deze blog schrijf ik al mijn avonturen, zodat jullie mij kunnen volgen en weten wat ik allemaal beleef. Donderdag 26 januari ben ik weer op Nederlandse bodem!

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 7122

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 26 Januari 2017

Stage in Curacao

Landen bezocht: